понеделник, 18 октомври 2010 г.

Теми за кратки есета, необходими за текущия контрол


Здравейте, колеги,
предлагам ви 6 варианта за теми, по които очаквам от вас разработки в рамките на до 5 машинописни страници до срещата ни на 6 ноември:

1. Какви са принципните разлики между процеса на възприемане на речта и процеса на пораждане на речта?
 
2. Съставете схема на възприемането на речта (на базата на схемата на пораждането на речта) и се обосновете.
 
3. Каква е целта на употребата на експеримента в психолингвистиката? Как бих могъл/могла да приложа експерименталните психолингвистични методи в моята бъдеща психологична (вкл. психотерапевтична и консултантска) практика?

4. Къде може да се прилагат в практиката резултатите от невролингвистичните изследвания?
 
5. Каква е същността и в какво се изразява асиметрията между полукълбата на главния мозък?
 
6. Априорно, тоест и без особени доказателства е ясно, че езикът и мисленето са взаимосвързани. Но характерът на тази връзка е абсолютно неочевиден: дали мисленето първо се формира в психичния апарат на човека, а след това се "съединява" с възникналия език, или обратно - възникналият език става основа за развитие на мисленето? А може би се формират едновременно, като стихийно си влияят взаимно? Обосновете се.

Може да използвате всякакви допълнителни материали, Интернет е на ваше разположение! Готовите разработки може да ми предадете лично на 6 ноември или да ги изпратите на електронен адрес: swupsycholinguistics@gmail.com

Успех!

Няма коментари:

Публикуване на коментар