четвъртък, 16 септември 2010 г.

Въведение

Психолингвистиката, или психологията на езика, изучава психичните и невробиологични фактори, които подпомагат процесите на придобиване, употреба, разбиране и възпроизвеждане на езика. Първоначално водещите идеи в психолингвистиката идват от философията, основно заради недостатъка на изследователски данни за функционирането на човешкия мозък. Съвременните изследвания използват биология, неврология, когнитивна наука, лингвистика, за да изучат как мозъкът обработва езиковата информация.

Психолингвистиката обхваща когнитивните процеси, които правят възможно генерирането на граматически и смислово правилни изречения. Като интердициплинарна наука, тя влиза в тесни взаимодействия с психологията, когнитивната наука и лингвистиката. Във фокуса на вниманието й попадат изучаването на разпознаването на думите и четенето, на процесите на обработване на правописна, морфологична, фонологична и семантична информация. Психолингвистиката на развитието изучава способността на детето да учи и използва езика, като използва експериментални и количествени методи.

Подобен курс цели да въведе студентите в индивидуалнопсихичните аспекти на боравенето с езика, да обогати информацията по тази специфична проблематика.

Няма коментари:

Публикуване на коментар